måndag 27 september 2010

Shamrock Classic


Det är en smula irriterande att jag vet så litet om dessa blad som hör till mina absoluta favoriter. Vad jag vet (eller tror mig veta) är att den här modellen kom till under förra hälften av åttiotalet, att Shamrock var ett företag baserat i Californien och att Lee Trevino ska ha spelat med deras klubbor. Vad jag absolut vet är att Shamrock Classics hör till de bästa blad som någonsin tillverkats. De är dessutom ovanligt stilrena och snygga (för att inte säga vackra) klubbor.

Loften är traditionella, sulan och topplinje smala. Själva bladet är kompakt, sulan platt och framkanten vass som en knivsegg. Mina klubbor är skaftade med Dynamic Gold R300 och greppen är de klassiska Victory. Ungefär så bra som det överhuvudtaget kan bli, med andra ord.


Är det någon som vet mer om Shamrock så får ni väldigt gärna höra av er, till exempel genom att skriva en kommentar till detta inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar